Fanfarecorps Wilhelmina neemt deel aan festival

Op zaterdag 25 mei aanstaande zal Fanfarecorps Wilhelmina deelnemen aan een festival in Ureterp in Friesland. Gedurende 2 dagen zullen diverse muziekverenigingen uit verschillende divisies hieraan deelnemen. Bedoeling is dat 4 stukken worden gespeeld, namelijk een koraal (langzaam stuk), een verplicht stuk wat uitgezocht is door de organisatie, een mars en een solostuk. Het corps zal de volgende stukken daar spelen: Swedish Folk Song, Roll of Honour (verplicht), The Bombardier en Trumpet Fiësta, waarin de solo zal worden gespeeld door Patricia Sombroek en Desiree Hendriks-van Aanholt.

Bij het spelen van de stukken zal het corps door een professionele jury worden beoordeeld op verschillende aspecten van de uitvoering, zoals techniek, klank, samenspel, interpretatie van de stukken, etc. Het is geen concours, dus er zullen geen gevolgen aan verbonden zijn in de zin van promoveren of degraderen naar een andere divisie, maar het is wel een mooi meetmoment om te kijken hoe het staat met het niveau en de ontwikkeling van de vereniging. We zijn al een tijdje bezig met de voorbereiding hiervoor en gaan er natuurlijk het beste van maken. Dat gaat dus spannend worden. We houden jullie op de hoogte.

Omrop Fryslan is de hele dag aanwezig om de uitvoeringen te registreren. Deze opnames zijn op de dag zelf live te beluisteren op www.omroplive.nl Afhankelijk van de uitkomst van de loting spelen we tussen 13.00 uur en 17.00 uur. De loting vindt diezelfde dag rond 12.00 uur plaats, dus over het exacte tijdstip waarop we spelen kunnen we helaas nog niets melden.

Kijk en volg ons ook op: www.fanfarewilhelminavolendam.nl

Fanfarecorps Wilhelmina