Droktemakersfestival

Dit jaar bestaat Fanfarecorps Wilhelmina 100 jaar. Dat is jullie natuurlijk niet ontgaan.

In het kader van dit jubileum hebben we het plan opgevat om een mooi cultureel muziekgebeuren te organiseren, waarbij verschillende verenigingen van zowel binnen als buiten de gemeente een optreden verzorgen. Met al deze verenigingen hebben we als corps een connectie, hetzij dat we daar een keer mee opgetreden hebben, hetzij via onze dirigent Pieter Koster.

Samen met de PX en Paul Moormann, en in overleg met de gemeente, hebben we het Droktemakersfestival op poten gezet. Dit spektakel gaat plaatsvinden op zondag 22 september aanstaande op het Europaplein. Van 14.00 tot 21.00 uur zullen 9 verenigingen 10 optredens verzorgen van een half uur per stuk, met prachtige muziek. De volgende verenigingen zullen een optreden gaan verzorgen:

• Volendams Fanfarecorps Wilhelmina (2x, openen en sluiten);
  • Tamboercorps Volendam;
  • Forever Young;
  • Zangertjes van Volendam;
  • Koninklijk Edams Fanfare (KEF Edam);
  • Zeevangsfanfare;
  • Popkoor Monnickendam;
  • Jeugdbrassband New Brass & Rhythm uit De Goorn;
  • Fanfare Ons Genoegen uit Hattem;

Het plein zal verder worden aangekleed met bankjes, tafeltjes en rondom eet- en drinktentjes, zoals poffertjes, vis, vlees en loempia’s. Tevens zullen er allerlei kinderactiviteiten gaan plaatsvinden zoals o.a. schminken en het uitproberen van diverse instrumenten. Dit laatste wordt verzorgd door het Fanfarecorps in samenwerking met de Muziekfabriek van de PX.

Kortom, dit gaat een hele leuke dag worden. En het mooiste is, de toegang is helemaal gratis. We willen alle inwoners, maar ook aanwezige toeristen en belangstellenden uit omliggende plaatsen en gemeente in staat stellen om op een laagdrempelige manier kennis te maken met de verenigingen, de diversiteit en het hoge niveau en te genieten van de prachtige muziek die voormelde verenigingen verzorgen. En uiteraard is dit een heel mooi jubileumcadeau voor ons als Fanfarecorps.

Plan deze datum dan ook alvast in de agenda!!!

Zondag 22 september 2019, van 14.00 uur tot 21.00 uur, op het Europaplein.

Nog geen jubileumboek?

Er zijn nog enkele exemplaren te koop. Dit boek mag natuurlijk niet ontbreken in je boekenkast.

Het boek is voor slechts € 15,- te koop bij:

• Jan Cas Sombroek, Havenstraat
  • MZone, De Stient
  • Volendam Experience, Haven
  • Primera Volendam, Burg. van Baarstraat
  • Volendams Museum, Zeestraat
  • Smit-Bokkum, Slobbeland

Geen geld voor zo’n prachtig boek!