Uniek gezamenlijk optreden Volendam en Marken

Het Fanfarecorps heeft een drukke agenda in mei en juni.

Afgelopen zaterdag 25 mei trad Fanfarecorps Wilhelmina op tijdens het festival in Ureterp in Friesland. Het was mogelijk om daar in je eigen divisie een 1e, 2e of 3e prijs te winnen. Tevens waren er prijzen voor de beste solist. We hadden evenwel wat last van zenuwen en de droge atmosfeer in de zaal, waardoor hier en daar schoonheidsfoutjes tijdens de uitvoering te horen waren. Andere corpsen hadden daar in mindere mate last van, zodat die er uiteindelijk met de prijzen vandoor gingen. Het was wel weer een unieke ervaring, waarvan we weer veel geleerd hebben, mede door de jurering door professionals, en welke ervaring we mee kunnen nemen naar de toekomst.

Afgelopen zondag trad het corps op tijdens de Processie in Amsterdam-Centrum en komende zondag 9 juni is het corps te zien op de dijk, samen met onze buren van Juliana uit Marken, het Tamboercorps Volendam en de Marker Malletband. Allereerst gaan we rond 12 uur naar Marken, waar we een rondje over de dijk marcheren. Daarna komen we weer terug naar Volendam en zullen dan tussen 14.00 uur en 16.00 uur om en om een concert verzorgen op het parkeerterrein bij d’Ouwe Helling.
Tijdens dit concert treden het Tamboercorps Volendam en de Marker Malletband gezamenlijk op op een andere gedeelte van de dijk. Kortom, dit mogen jullie niet missen. Twee fanfarecorpsen en twee tamboercorpsen die gezamenlijk optreden in klederdracht. Waar kom je dat nog tegen. Nou, dat weten we wel, nergens anders meer dan in Volendam en Marken. Dit is een promotie van 2 dorpen om je vingers bij af te likken.

Zorg dus dat je erbij bent! Zondag 9 juni aanstaande tussen 14.00 en 16.00 uur op de dijk!

Kijk en volg ons ook op: www.fanfarewilhelminavolendam.nl